فروشگاه ساز با اپلیکیشن

درباره فروشگاه ساز با اپلیکیشن

فروشگاه ساز با اپلیکیشن

درباره فروشگاه ساز با اپلیکیشن

ایجاد فروشگاه اینترنتی با اپلیکشن موبایل

نمی‌دانم تا الان در مورد هزینۀ راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی تحقیق کرده‌اید یا نه؛ اما در حالت کلی با کمی تحقیق و پرس‌وجو، متوجه می‌شوید که این رقم‌های پیشنهادی بسیار متفاوتند و حتی می‌توان در برخی موارد قیمت‌ها نجومی هستند. اما خب در این میان یک راه کار عالی هم وجود دارد، که برای افراد مبتدی یا افرادی که نمی‌خواهند در شروع کار خیلی هزینه کنند بسیار بسیار مناسب است. این راه کار استفاده از فروشگاه ساز است.

در مقالۀ امروز پرتال می‌خواهیم ببینیم که فروشگاه ساز چیست، انواع فروشگاه سازها کدامند و بر چه اساسی بهترین فروشگاه ساز را برای کسب و کارمان انتخاب کنیم. 

فروشگاه ساز چیست؟

فروشگاه‌ساز چیست؟ دو نوع مختلف فروشگاه‌سازها را بشناسید!

راحت‌ترین راه برای ساخت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی، استفاده از فروشگاه ساز های آنلاین است. فروشگاه سازها کار ایجاد یک فروشگاه آنلاین تمام وقت را برای شما به راحتی آب خوردن کرده‌اند.☺️

فروشگاه ساز، سیستمی است که به کمک آن می‌توانید یک مغازۀ 24 ساعتۀ شبانه روزی در بستر وب برای خودتان ایجاد کنید، آن را مدیریت کنید و هر محصولی که بخواهید، از کالای فیزیکی گرفته تا خدمات و محصولات دانلودی را، در آن بفروشید.

البته فروشگاه‌سازها به نوعی سیستم مدیریت محتوا یا CMS نیز محسوب می‌شوند و 

چگونه بهترین فروشگاه ساز را انتخاب کنیم؟

فروشگاه ساز ها امکانات مختلف بسیاری دارند. با استفاده از فروشگاه ساز می‌توانید برای محصولات قیمت تعیین کنید، تخفیف‌های متنوع اعمال کنید، روش‌های ارسال مختلف تعریف کنید، روش‌های پرداخت مختلف تعریف کنید و بسیاری از امکانات دیگر که بسته به فروشگاه سازی که انتخاب می‌کنید، ممکن است متفاوت باشند.

اما... یک نکتۀ خیلی خیلی مهم در انتخاب فروشگاه ساز وجود دارد و آن هم این است که بدانید چه انتظاراتی از یک فروشگاه ساز دارید. آیا تا به حال به‌طور جدی به این موضوع فکر کرده‌اید؟ اگر جوابتان "نه" است، همین الان یک قلم و کاغذ بردارید و جدول مشابه جدول زیر روی آن رسم کنید. سپس این جدول را مانند نمونه تکمیل کنید و هر توقع دیگری که از یک فروشگاه ساز دارید داخل آن اضافه کنید. لطفاً تا پایان مقاله این جدول را پیش خود نگه دارید و به مرور آن را کاملتر کنید.

بودجۀ اولیه1000000 تومان
تعداد محصولات زیادبله
تعداد محصولات محدود-
اشتراکی بودنبله
متن باز بودن-
ایمیل اختصاصیبله
دامنه و هاست رایگانبله
اتصال به گوگل آنالیتیکسبله
توسعه پذیری با افزونه-
تنوع قالب‌ها-
امکان شخصی سازی قالب-
پشتیبانی قویبله
قابلیت انتقالبله
مناسب برای مبتدی‌ها-
مناسب برای حرفه‌هابله
فروشگاه ساز فایلبله
فروشگاه سازخدماتی-
فروشگاه ساز محصولات فیزیکی-
سایر امکانات فروشگاه ساز مورد نظر شماقابلیت پشتیان گیری و امنیت بالا

با این کار کم کم متوجه می‌شوید که نیاز شما چیست و از بین این همه فروشگاه ساز حرفه ای، رایگان، اشتراکی و متن باز کدام یک برای شما مناسبتر است.

,ویژگی های یک فروشگاه ساز خوب


یک فروشگاه اینترنتی امکانات زیادی نیاز دارد و یک فروشگاه ساز خوب ، فروشگاه سازی است که این امکانات را ساپورت کنید .
برخی از امکاناتی که باید یک فروشگاه ساز داشته باشد :

  • امکان دسته بندی محصولات : 

همانگونه که در پاساژ ها یا فروشگاه های سطح یک شهر دسته بندی کالاها در انتخاب مشتری تاثیر بسزایی دارد ، در یک فروشگاه اینترنتی نیز این امکان باید وجود داشته باشد . شما باید بتوانید گروه های مختلف و طبقات گوناگونی را برای فروشگاه خود ایجاد کنید . 
 

  • سبد خرید : 

سبد خرید در فروشگاه های اینترنتی حکم همان چرخ دستی دارد که در فروشگاه های واقعی کالاهای خود را در آن می گذاریم . وجود یک سبد خرید در فروشگاه اینترنتی شرط اصلی است . به گونه ای که برای گرفتن نماد اعتماد در یک فروشگاه اینترنتی یکی از شروط داشتن سبد خرید است . 
 

  • امکان سرچ :

وب سایت شما همان فروشنده شماست . وب سایت باید امکان سرچ از بین اقلام مختلف کالا را به خریداران بدهد تا بتوانند بر اساس فیلتر های مورد نظرشان کالای خود را جستجو کنند . یک فروشگاه ساز خوب باید امکان این سرچ و فیلتر های جستجو بر اساس برند ، رنگ ، سایز ، قیمت و ... را به مشتری بدهد .
 

  • درج تصویر و توضیحات برای هر محصول : 

قطعا می دانید توضیحات کامل بر روی هر کالا شانس خریده شدن آن کالا را بیشتر می کند. فروشگاه ساز باید این امکان را در اختیار شما قرار دهد تا توضیحات تکمیلی ، مشخصات فنی ، مزایا و معایب کالاها را در سایت خود درج نمایید  . این نکته خیلی مهم است . چه بسایر افرادی که در سایت خود هیچ توضیحی درج نمی کنند و قطعا هیچ شخصی از چنین فروشگاهی خرید نمی کند . حداقل اطلاعاتی که از یک کالا می توانید درج کنید اطلاعات موجود در بروشور آن است .
 

  • امکان درج لوگو و فیو آیکون : 

لوگوی ما برند ما محسوب می شود و مانند تابلویی می باشد که در سطح شهر در بالای درب مغازه خود نصب می کنیم و در فروشگاه های اینترنتی برند شدن بسیار اهمیت دارد . شما باید این امکان را داشته باشید که لوگوی خود را در فروشگاه اینترنتی خود درج نمایید .
 

  • قالب ریسپانسیو :

از آنجا که امروزه علاوه بر کامپیوتر های شخصی و لب تاب ها ، استفاده از دیوایس های مختلف مانند تبلت و موبایل همه گیر شده است . مشتری های سایت ممکن است از موبایل برای خرید از سایت شما اقدام کنند . پس سایت شما باید برای نمایش از طریق موبایل نیز بهینه باشد .
 

  • امکان اتصال به درگاه های بانکی :

رکن اصلی هر فروش مسئله پرداخت است . یک فروشگاه ساز خوب باید امکان اتصال به درگاه های بانکی را داشته باشد تا به راحتی پرداخت های آنلاین از طریق سایتتان انجام شود .

  • آموزش :

داشتن فایل های آموزشی برای کار با فروشگاه ساز بسیار اهمیت دارد . فروشگاه سازی که با آن کار می کنید یک سیستم جدید است و همیشه در ابتدای کار وجود آموزش کار با سیستم مهم است . 
برخی از فروشگاه ساز ها آموزش کامل بصورت فیلم ، تصویر و متن را در اختیار کاربران قرار می دهند .